AZ ÉV SCINDIKÁTORA 2017

DÖNTŐSÖK

Almos

Becz Barnabás Álmos

Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Biológia szak

Önképző mikroszkópos diákkört alapított gimnáziumában, a Nemzeti Tehetség Pályázat egyik nyertese, aki bevonatlakó csillós egysejtűek vizsgálatával foglalkozik. Álma: az egysejtűek intézményes ismeretterjesztése a Kárpát-medencében.

Farkas Alexandra

Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Környezettudományi Doktori Iskola, Környezetbiológia doktori program

Az MTA Ökológiai Kutatóközpont Duna-kutató Intézet fiatal kutatója és kommunikációs felelőse. Társaival egy fénysorompót fejlesztettek ki, hogy a kérészek ne a kivilágított hidakra, hanem a vízbe helyezzék petéiket, így gondoskodva a következő generációról.

Galambos Máté

Gábor Dénes Főiskola, Mérnökinformatikus szak

Kutatási témái a nanocsövek elektronszerkezetének kísérleti vizsgálata, a műholdas kvantumkommunikáció elméleti modellezése, és a kvantuminformáció vizualizációja fraktálok segítségével.  Ez utóbbi kutatása Best Paper díjat nyert a Nizzai ICQNM konferencián.

Halasi Valentina

Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Alkalmazott matematikus szak

Androidos szójáték segítségével az emberek gondolataiban előforduló mintákat térképezi fel. Kedvelt területei az algoritmusok, a gráfelmélet, hasonló témában oktat matematika szakos hallgatókat.

Korhecz Lilla

Pécsi Tudományegyetem, Műszaki és Informatikai Kar, Épületgépész szak

Célkitűzése egy új formai és szerkezeti megoldás létrehozása volt, ami környezetbarát, esztétikus és ellentmond a radiátorokkal szemben kialakult sztereotípiáknak. Forgatható lamellák segítségével “dinamikus” térelemmé válik a radiátor. Nemcsak a külső megjelenés, a fűtési metódus is innovatív új megoldás.

Mihalkó József

Szegedi Tudományegyetem, Mérnöki Kar, Élelmiszermérnök szak

Kutatási területe a többváltozós folyamatszabályozás vizsgálata, valamint e rendszernek az élelmiszeripari bevezethetősége, emellett más kutatásban és az oktatási munka segítésében is részt vesz. Célja egy technológiai és informatikai háttér kidolgozása, amely előreviszi az élelmiszerbiztonság kutatását.

Molnár Janka

Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Fizika szak

Fiatalon kezdte el kutatásait, először „villogó” detektorok építésével és fejlesztésével foglalkozott, majd egyetemre kerülésekor témát váltott, üstökösöket kezdett el vizsgálni. Azon kívül, hogy valami csodás dolgot fedezzen fel egyszer, életcélja, hogy az embereket hozzásegítse ahhoz, hogy meglássák a természettudományok szépségét.

Muhi Kristóf

Pallasz Athéné Egyetem, GAMF Müszaki és Informatikai Kar, Mérnökinformatikus szak

Évek óta dolgozik azon, hogy egy új alkalmazást fejlesszen ki, melynek célja, hogy a vakok és gyengén látók is átélhessék a híres magyar találmány, a Rubik kocka kirakásának utánozhatatlan élményét.

Novák Emil

Budapesti Műszaki Egyetem, Gépészmérnöki Kar, Mechatronikai mérnök szak

Célja a műszaki tudományok népszerűsítése a fiatalok körében. A Magyarországi Robotépítők Egyesületének alapítótagjaként imádja a robotokat, és ezt az érdeklődést szeretné továbbadni előadásában.

Solymosi Anita

Pallasz Athéné Egyetem, GAMF Műszaki és Informatikai Kar, Gépészmérnök szak

A KEFO MotoStudent járműépítő csapatának elnökségi tagja, egy spanyol versenyen már nagy sikert ért el versenymotor-innovációval, most a magyar érdeklődők meghódítására készül. Fontosnak tartja a műszaki tudományok minél nagyobb körben történő népszerűsítését a lányok között.

Takács Ádám

Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Fizika szak

Témavezetője az MTA Wigner Fizikai Kutatóintézet Nehézionfizika és CERN ALICE csoportjának vezetője. Ezekkel a csoportokkal együtt dolgozva a részecskék keletkezését vizsgálja, melyet az Új Nemzeti Kiválóság Program támogat.

Turai Péter István

Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar

Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületének Elsősegély- és Oktatásügyi felelőse, szeretné az egyetem oktatási rendszerében létrehozott változást elterjeszteni szélesebb körökben is. Kiemelt figyelmet fordít az orvostanhallgatók és rajtuk keresztül a középiskolás kamaszok gyakorlatorientált oktatására.

A döntő 2017-ben

ELMULASZTOTTAD AZ ESEMÉNYT?

ITT MEGNÉZHETED HOGY SZEREPELTEK DÖNTŐSEINK A VÉGSŐ MEGMÉRETÉSEN

TOVÁBB A DÖNTŐN KÉSZÜLT VIDEÓKHOZ